Nieuws, mei 2009

30 mei 2009

Mag ik u een sponsje van de SP aanbieden mevrouw?

SPonsjes uitdelenMet een warm zomers zonnetje aan de hemel stond de SP vandaag op de Weerter weekmarkt om campagne te voeren voor de Europese verkiezingen aanstaande woensdag. Veel mensen zijn terecht niet geïnteresseerd in Brussel. ‘daar komt toch niks goeds vanaf’ was een veel gehoorde klacht. Dat vindt de SP ook. Alle reden voor de SP om dat aan de mensen te vertellen en ze over te halen om toch op de enige linkse eurokritische partij te stemmen.

29 mei 2009

VVD neemt SP-idee gratis bewaakte fietsenstallingen over

Overvolle fietsenstalling op de Nieuwe MarktAl vele jaren wil de SP dat de bewaakte fietsenstallingen in de Weerter binnenstad gratis worden. Zo bood ROOD, de jongerenafdeling van de SP in Weert, bijvoorbeeld twee jaar geleden een rapport over fietsenstallingen aan in met daarin onder andere dat plan. Laat de VVD nu gisteren in de commissievergadering Economische Zaken met precies dat idee komen!

29 mei 2009

Buurten in de buurt in Keent

Buurten in de buurt in KeentOver enkele dagen vinden de verkiezingen voor het Europees parlement plaats. De verkiezingen zijn niet bepaald populair. En misschien wel terecht, want veel mensen zijn de bemoeizucht uit Brussel beu. Dat bleek gisteren ook wel in Keent waar de SP langs de deuren ging om te praten met de mensen. De SP knoopte gesprekjes aan over Europa en legde daarin uit dat ze de enige partij is die én links is, én kritisch op Brussel.

28 mei 2009

160 miljoen kubieke meter afvalwater en 30.000 ton slib

Deze enorme hoeveelheden worden jaarlijks verwerkt door de rioolwaterzuiveringsinstallatie in Weert, waar gemeenteraadsleden gisteren een bezoek aan brachten. SP raadsleden Herman Beuvens en Jeroen Goubet namen ook een kijkje.

26 mei 2009

Een scheidsrechter is pas een prima leidsman als hij onzichtbaar is

Jan TakAl weken wordt er in Weert gepraat over de compleet uit de hand gelopen Laatste Schooldag (LSD) begin mei. Na de eerste, terechte, verontwaardigde reacties leek het wel alsof iedereen elkaar de zwarte piet toe probeerde te schuiven wat betreft de oorzaak en de verantwoordelijkheid voor de ongeregeldheden. ‘Ik heb daar meer moeite mee dan met het feit op zich’, aldus SP raadslid Jan Tak maandag tijdens de commissievergadering Algemene Zaken.

20 mei 2009

SP biedt excuses aan bij organisatoren IJzeren Rijn debat

Eergisteren organiseerde de gemeente Weert een debat over de IJzeren Rijn. Door communicatiefouten binnen de SP was er niemand namens de partij aanwezig bij de discussie. Tot grote spijt, want daardoor leek het misschien net alsof de SP zou bedanken voor het debat, zoals de PVV dat deed. Dat is uiteraard niet het geval. De SP stuurde daarom gisteren, daags na het debat, meteen een brief met excuses aan de organisatoren.